Cel mai spectaculos drum din România, a aniversat patru decenii de când a fost construit.

 Ceremonia a avut loc la Bâlea Lac, în prezenţa multora dintre constructorii săi. Au luat parte la festivităţi veteranii constructori genişti din garnizoanele Râmnicu Vâlcea şi Alba Iulia, cei care acum patru decenii au lucrat la realizarea impresionantului drum transmontan de mare altitudine.

 Transfăgărăşanul a fost construit în 4 ani şi jumătate şi are o lungime de aproape 92 de kilometri. Tunelul care străbate muntele Paltinul de la sud la nord are o lungime de 887 m şi se află la o altitudine de 2.042 m.

 Pentru realizarea lucrării a fost nevoie de 4 milioane de metri cubi de terasamente, 290 de mii de metri cubi de fundaţii, 600 de mii de metri cubi de suprastructură de macadam, 290 de mii de metri cubi de zidărie, 830 lucrări transversale, 27 viaducte şi poduri şi s-au folosit peste 6 milioane de kilograme de explozibil.

 Şoseaua de mare altitudine a contribuit în mod esenţial la dezvoltarea turistică a Munţilor Făgăraş.

 Transfăgărăşanul este practicabil de la un capăt la celălalt doar patru luni pe an, în perioada iulie-octombrie. Însă în aceast interval, este utilizat intens. Sute de turiști îl străbat zilnic.

 La ceremonia de aniversare a 40 de ani de la inaugurare, autorităţile sibiene au anunţat că pe viitor vor finanţa construirea unui obelisc dedicat celor care au participat la realizarea drumului.