Sari la conținut

Telverde 0800 806 806 pentru a reclama neregulile din spitale

telverde-0800-806-806-pentru-a-reclama-neregulile-din-spitale

Ministerul Sănătăţii a lansat, la sfârşitul săptămânii trecute, linia verde anticorupţie.

Orice român - atât pacienţi, cât şi cadre medicale, orice persoană nemulţumită va putea sesiza telefonic cazurile de corupţie din sistemul sanitar la telefonul verde 0800 806 806. De la cazuri de condiţionare a actului medical până la concursuri de angajare trucate sau achiziţii cu dedicaţie, orice va putea fi raportat prin linia verde anticorupţie.

Ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu, a precizat că dispeceratul va fi administrat de către Direcţia Generală Anticorupţie din Ministerul Afacerilor Interne, care va primi automat inclusiv sesizările pacienţilor trimise prin chestionarele sms.

Ministrul a adăugat că se lucrează în prezent şi la un portal de sesizări, unde, pe viitor, atât personalul medical, cât şi pacienţii vor putea raporta anonim neregulile din sistemul sanitar, pe o pagină de internet.


   Însă până la apariţia paginii on-line, a fost lansat numarul de telefon ce se apelează gratuit: 0800 806 806.

„Aproape în fiecare săptămână de când sunt ministru am semnat trimiterea câte unui dosar de posibilă corupţie către Parchet, către DNA sau către alte autorităţi competente”, a susţinut Vlad Voiculescu, adăugând că Ministerul Sănătăţii are, încă, o capacitate scăzută în ceea ce priveşte descoperirea cazurilor de corupţie.

Ministerul Sănătăţii a comparat corupţia din sistemul de sănătate cu o pânză de păianjen pe care „pândesc păianjeni feudali, fără scrupule, care fac din viaţa pacienţilor şi din sănătatea acestora o afacere”.

„Capacitatea Ministerului Sănătăţii de a descoperi toate cazurile de corupţie este încă scăzută. De aceea, ne bazăm pe pacienţi şi pe personalul medical să ne ajute să ţinem lumina aprinsă. Mii de profesionişti din spitale încearcă să îşi facă meseria corect, dar de multe ori sunt afectaţi de această pânză de păianjen. Dar pânza de păianjen se rupe uşor atunci când este scuturată. Dacă o împungi cu degetul, se face lumină şi fiecare păianjen se ascunde în colţul lui. Din păcate, există riscuri pentru oricine face asta, pentru că păianjenii pot fi otrăvitori. De cele mai multe ori, însă, sunt doar foarte urâţi”, a mai spus Vlad Voiculescu.

Acum aşteptăm ca cei care se confruntă cu probleme şi nereguli prin spitalele din România să le demaşte la linia telefonică instituită tocmai în acest scop.

Tot în aceeaşi idee din această săptămână vom fi întrebaţi cât de satisfăcuţi suntem de condiţiile din spitale. Ceea ce până acum fusese doar un proiect se va regăsi concret în realitate. Din această săptămână, pacienţii vor putea evalua experienţa în spitale prin noul mecanism de măsurare a satisfacţiei, prin SMS şi formular web.

Un eşantion relevant de pacienţi selectaţi aleatoriu la nivelul fiecărui spital din România va fi contactat automat printr-un SMS care va conţine un set de întrebări simple referitoare la: calitatea serviciilor medicale, curăţenia din spital, interacţiunea cu personalul medical, eventuale cazuri de corupţie. Răspunsul pacienţilor va fi anonimizat şi apoi înregistrat într-un sistem informatic dezvoltat gratuit pentru Ministerul Sănătăţii de către Serviciul pentru Telecomunicaţii Speciale. SMS-ul de răspuns va fi gratuit pentru pacienţi.

Situaţia rezultată din centralizarea datelor şi analiza acestora va fi publicată trimestrial pe site-ul transparenta.ms.ro, administrat de Ministerului Sănătăţii şi dezvoltat de GovITHub.


  „În acest moment, măsurarea satisfacţiei pacienţilor se bazează pe formulare tipărite care sunt completate de pacienţi în timpul internării, iar apoi introduse într-un sistem centralizat de către angajaţii spitalului. Această metodologie distorsionează rezultatele şi nu oferă o situaţie reală a experienţei pacientului în spital” a precizat Ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu.

Comentarii

Ultimă oră