Dragi cititori, m-am gandit să deschid un subiect nou în care să dezbatem importanța vieții profesionale pentru fiecare dintre noi, precum și raportul între carieră și familie.
Ambele sunt importante, ambele sunt mari consumatoare de timp și energie, însă ordinea este acesta: mai întâi familia, apoi cariera.
 
          Adesea, întâlnesc oameni care își doresc succes în carieră și acest lucru e chiar sănătos, dar problemele lor apar atunci când ajung să confunde cele doua realități; când din familie își fac carieră, iar din carieră familie.
Cred însă că mai degrabă avem nevoie de oameni care să îşi facă treaba bine, nu în mod strălucit.
Un bun management al timpului rezultă din activitățile desfășurate în fiecare dintre cele patru mari direcții ale vieții noastre: familie, prieteni, activitatea profesională și propria persoană. 
Înainte de toate vă propun să definiți ce înseamnă succesul din perspectivă personală; apoi să vă aplecați asupra a ceea ce sunteți; a ceea ce vreți să deveniți; asupra nivelului personal și profesional la care vă aflați şi a celui la care vă doriți să ajungeți.
 

          Următoarea etapă constă în realizarea unui plan de acţiune care vizează mai multe subetape și pe care este indicat să-l parcurgeți într-o perioadă de timp necesară ritmului propriu.
Trebuie să vă spun că, comportamentul fiecăruia dintre noi face diferenţa; adică, rezultate bune se obţin pe baza unei investiţii personale ce include entuziasm, pasiune, implicare și alti factori ai personalității noastre.
Când acordăm profesiei mai mult timp şi atenţie, obiectivele profesionale se află în dezacord cu cele personale reflectând asupra vieţii de familie dezechilibre.
 
           Succesul profesional cât și cel familial constă și în atitudinea pe care o avem în general față de viață. Astfel că încercând să arătăm bine zi de zi, să ne simțim bine cu noi înșine și cu semenii noștri vom putea influența felul în care ne raportăm la viață și la cei din jurul nostru.
 

           O atitudine optimistă despre lume și viață se construiește dacă investiți timp pentru hobby-urile și plăcerile personale. Așadar, cu cât ne vom desprinde mai mult de viața profesională și ne vom petrece timpul liber făcând lucruri care ne aduc plăcere, cu atât vom fi mai eficienți la locul de muncă.
 
           În final, vă invit să răspundeți în scris la câteva întrebări care vor face puțină lumină în viața dumneavoastră:
 
Care sunt valorile mele, lucrurile care sunt importante pentru mine în viata personală, la locul de muncă, precum și realizările mele cele mai semnificative din ultimii 3 ani?
Care sunt pasiunile mele: ce anume fac cu plăcere și dăruire fară să simt oboseala?
Ce tip de personalitate am, ce mă motivează și care sunt nevoile mele de creștere personală?
Care sunt competențele mele: activitățile la care sunt bun, ca scrisul, cercetarea, lucrul la calculator, abilități practice etc.

 

Vă doresc ca acest articol să vă fie folos!

 

Camelia Bolocan, psiholog-psihoterapeut adlerian, autonom
Specialist în psihoterapie şi consiliere psihologică pentru copii, adolescenţi şi părinţi
Telefon - 0745.356.801
psihologterapeutbv@gmail.com