Sari la conținut

ROMÂNIA: Costul trecerii la televiziunea digitală, 60 mil. Euro

romania-costul-trecerii-la-televiziunea-digitala-60-mil-euro

Compania de stat Radiocom (SNR), care va opera reţeaua de antene care va permite României să treacă la televiziunea digitală terestră în iunie 2015, va cere câştigătorului licitaţiei să vină nu doar cu echipamente, ci şi cu finanţare pe 10 ani a proiectului, a declarat Gabriel Grecu, directorul general al societăţii în cadrul conferinţei International Digital Forum (IDF). Radiocom a câştigat în iunie, în urma unei licitaţii organizate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), cu un milion de euro, licenţele pentru a opera trei reţele de antene (multiplexuri), prin fiecare dintre aceste trei reţele urmând să fie transmise până la 15 posturi TV. Una dintre aceste reţele trebuie să fie accesibilă gratuit pentru orice utilizator. Aceste reţele ar trebui să fie în funcţiune la jumătatea anului 2015, termen la care România s-a angajat să întrerupă emisiile terestre analogice. În acest moment însă Radiocom nu a lansat încă licitaţia. România urmează să închidă până în 2015 serviciile de televiziune analogică terestră, prin intermediul cărora utilizatorii pot recepţiona gratuit cu o antenă obişnuită emisiunile transmise de posturile publice (TVR 1, TVR 2 etc.) şi de cele mai mari staţii comerciale (PRO TV etc.). Utilizatorii vor putea recepţiona în continuare posturi TV fără să se aboneze la un operator de cablu sau satelit, prin servicii de televiziune digitală terestră (DTT - digital terrestrial television), care vor fi furnizate printr-o nouă infrastructură, care urmează să fie construită, scrie zf.ro.

Comentarii

Ultimă oră