Sari la conținut

Reducerea TVA la alimente le umple buzunarele marilor retaileri

reducerea-tva-la-alimente-le-umple-buzunarele-marilor-retaileri

Reducerea TVA la alimente de la 24% la 9%, de la 1 iunie, este aşteptată cu interes de toată lumea, deopotrivă de consumatori, producători, retaileri şi autorităţi. Câştigurile marilor reţele de magazine ar putea avansa, în acest an, cu 15-20%, pe fondul creşterii apetitului de consum şi modificării marjelor operaţionale, urmare a schimbării cotei TVA, estimează analiştii de la KeysFin, într-o analiză privind evoluţia retailului alimentar românesc în perioada 2009-2014, scrie b1.ro.

Vor scădea cu adevărat preţurile la alimente, de la 1 iunie, aşa cum ne dau asigurări autorităţile şi cum promit marii retaileri? La cum fluctuează tarifele în magazine, şansele ca acest lucru să se întâmple pe termen mediu şi lung par a fi destul de reduse, afirmă economiştii de la KeysFin. „Artificiile cu preţuri le-am văzut şi în cazul reducerii TVA la pâine, iar rezultatele au fost contradictorii. Unele produse s-au ieftinit, altele nu. Estimăm că acelaşi fenomen se va produce şi pe 1 iunie. Vom vedea, probabil, pe termen scurt, o scădere de preţuri conjucturală, urmată, pe termen mediu şi lung de o scumpire sensibilă, graduală, argumentată de motive de ordin operaţional (creşteri de preţuri la utilităţi, carburanţi etc.)”, afirmă aceştia. Potrivit KeysFin, vestea bună este că semnalul dat de reducerea TVA va avea consecinţe pozitive în stimularea consumului, principalul motor al economiei. „Preţurile reprezintă un important factor psihologic care influenţează comportamentul de consum. Impulsul dat de reducerea TVA va dinamiza ofertele, promoţiile, va accentua concurenţa în sensul că va diminua fenomenul de aliniere a preţurilor, îi va stimula pe români să cumpere mai mult”, spun analiştii. Marii câştigători ai bătăliei preţurilor vor fi retailerii, ale căror afaceri ar putea primi un impuls semnificativ, estimat de KeysFin între 15-20% în 2015.

Comentarii

Ultimă oră