Încă de la începutul primului său mandat, în primăvara anului 2004, Adrian Veștea a intrat în Primărie având foarte clar în minte că șansa Râșnovului este turismul.
Industrializarea forțată a orașului, făcută de regimul comunist, nu mai putea rezista, după ce din 1990 până atunci nu făcuse decât să agonizeze. Era nevoie de o alternativă, pentru a oferi comunității noi oportunități de dezvoltare.
„Apoi, Râșnovul este un oraș cu tradiție turistică, fapt certificat și prin aceea că în 1929 a primit statutul de stațiune climaterică. Opțiunea pentru turism a ținut cont și de cadrul natural superb, de obiectivele de interes pe care le avem și care trebuiau puse în valoare, dar a primat faptul că aceasta a fost dorința majorității oamenilor”, a declarat primarul Adrian Veștea pentru Ziarul Astra.
Bătălia pentru Cetate. Cum emblema Râșnovului este Cetatea, primul punct din această strategie a fost redobândirea ei, după ce fosta administrație o cadorisise, în dauna comunității, unui pseudo-investitor care nu numai că nu a respectat contractul de concesiune, neplătind vreun ban Primăriei, dar și-a bătut realmente joc de un monument istoric național de clasă A.
„Într-un final, după o luptă stăruitoare și dificilă, Cetatea a devenit definitiv și irevocabil a râșnovenilor, prin decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție, în luna mai 2010, după ce anterior, în 2008, obținusem dreptul de administrare”, povestește primarul Veștea.
Primul oraș din România promovat cu fonduri europene. Cum, între 2008 și 2010, Primăria Râșnov nu putea face investiții în Cetate, fiind doar administrator, decizia a fost aceea de a securiza accesul turiștilor în Cetate și de a organiza evenimente culturale de calitate, care să atragă turiștii. În acest scop, fără firme private de consultanţă sau planuri speciale ale autorităţilor centrale, Primăria Râșnov și-a alcătuit un plan de activități în completarea unui plan de marketing, iar apoi a căutat finanțări externe bugetului local. În 2009, când s-a deschis axa de finanțare pentru promovare turistică, Râșnovul avea deja proiectul scris și, îndeplinind criteriile de selecție, a devenit primul oraș din România promovat cu fonduri europene. Prin acești bani (200.000 de euro) au fost lansate o parte din evenimentele culturale importante. Iar în doar trei ani, orașul a reușit să aibă una dintre cele mai bogate agende turistice din România.
Dezvoltare exponențială a turismului. Cifrele îi dau dreptate primarului. Dacă în 2004 bugetul orașului era de 30 de miliarde de lei vechi, în 2011 Râșnovul a avut venituri proprii de 156 de miliarde. În 2012, la Cetate s-au întregistrat circa 207.000 de turiști plătitori, Râşnovul apropiindu-se spectaculos de Peleș (275.000 vizitatori).
Râșnovul – un exemplu de succes