Potrivit site-ului titularizare.edu.ro, doi dascăli din Braşov,  unul cu 20, celălalt cu 35 de ani vechime şi care şi-au luat gradul didactic I (ori, în echivalent, doctoratul) cu note de 9 sau 10, au picat concursul de Titularizare cu note de 2 şi 3.



Picaţi cu experienţă la catedră. De altfel, cei mai mulţi dintre cei care nu au luat notă de trecere la concursului de Titularizare şi nu mai pot, teoretic, profesa în învăţământ sunt suplinitori calificaţi, adică oameni care au predat elevilor, unii chiar ani buni. În total, nu au reuşit să promoveze examenul de Titularizare 139 de candidaţi care nu au scris nici de nota 5. Cei mai mulţi dintre ei, 95, sunt cadre didactice suplinitoare, adică oameni care au provenit de la catedră, unde unii au stat chiar şi 20 sau 35 de ani şi numai 7 dintre cei picaţi sunt absolvenţi din 2011. Pe lângă cei doi cu gradul I şi vechime mare, o altă candidată, suplinitoare pe un post de institutoare/învăţătoare, cu 14 ani vechime şi gradul al II-lea, a picat Titularizarea cu 3,1. O educatoare, cu definitivat în învăţământ şi 28 de ani vechime, a luat 3,6, iar o profesoară de limba engleză, tot cu grad definitiv, dar 29 de ani vechime, a fost notată cu 2,6.



Două lucrări anulate. La Braşov, din cei 508 candidaţi care au fost notaţi, pentru că două lucrări au fost anulate, au reuşit să ia note peste 7 doar 166. Candidaţii au concurat pentru ocuparea uneia dintre cele 11 catedre titularizabile, dintre care şase sunt cu predare în limba germană, aşa că restul de 155 dascăli care au luat note peste 7 vor fi tot suplinitori. Tot post pe perioadă determinată de un an vor obţine şi cei 205 candidaţi braşoveni care au luat note între 5 şi 6,99.



În acest an, nici un candidat nu a obţinut nota 10. Cea mai mare notă a fost de 9,80, la Geografie. Candidaţii pot participa la repartizarea computerizată pe posturile vacante şi cu nota obţinută la titularizare în ultimii doi ani. Iar dacă subiectele de acum nu le-ar fi permis să-şi depăşească performanţa anterioară, au preferat să renunţe. De altfel, această prevedere metodologică este şi motivul pentru care sunt 1.450 de candidaţi braşoveni la un post în învăţământ, dar doar 50% se înscriseseră pentru examen.