„Mondial de l’automobile de Paris” este unul din marile evenimente de la care niciun producător nu poate lipsi cu noutăţi sau concepte, dacă vrea să stârnească interesul pasionaţilor şi cumpărătorilor.
Salonul „Mondial de l’Automobile” va începe săptămâna viitoare, pe 29 septembrie, zilele de 27 şi 28 septembrie fiind dedicate exclusiv presei.
În acest an, la Salonul Auto Paris 2012 se va pune un mare accent pe segmentul maşinilor electrice şi hibride.
Vă prezentăm câteva dintre „surprizele” pe care marii constructori de automobile le-au anunţat deja:
Audi A3 Sportback. După ce versiunea de bază s-a lansat la Geneva, caroseria în 5 uși, cu numele Sportback, este prima declinare, și va fi urmată apoi de cabrio și, nu în ultimul rând, de un sedan.
BMW Concept Active Tourer. Introduce primul monovolum în gama BMWşi a fost confirmat cu un precursor pentru un model de serie
Chevrolet Trax. Încă un SUV din partea GM, alături de Buick Encore și Opel Mokka, lansate deja pe piață.
Citroën C-Elysée. Este vorba despre un sedan care prinde contur, un frate geamăn pentru modelul accesibil Peugeot 301.
Dacia Logan/Sandero. Au fost confirmate oficial și sunt așteptate cu interes. Platforma comună la nivel tehnic a fost dublată de o unificare a design-ului. Zvonurile despre apariția unui nou sedan, de clasă medie, nu s-au adeverit, din păcate.
Ford Mondeo. Versiunea europeană a noului Fusion este același lucru cu noua genera-ţie a sedanului de clasă medie Mondeo, iar lucrurile nu mai sunt secrete. Deja modelul a putu fi admirat la evenimentul Go Further, organizat de Ford.
Honda CR-V. SUV-ul japonez a fost deja lansat în SUA, iar în Europa vine cu un interior schimbat, mai bun. Va aduce și un motor nou, de 1.6 litri.
Kia Carens. Interesul tot mai mare al europenilor pentru monovolumele compacte îi face pe coreeni să acorde mai multă atenție acestei piețe, astfel că lansarea are loc la Paris. Platforma va fi comună cu cee’d și Sportage, dar va fi fabricată în Coreea.
Mazda6. Mazda6 va trece printr-un proces de transformare mai amplu, sub forma generației a treia. Cu acest prilej, producția se va muta exclusiv în Japonia, din motive de eficiență.
Mercedes Benz CLA. Sedanul A Class nu a fost confirmat pentru salonul din Paris, dar ultimele fotografii arată că mașina este gata de spectacol, astfel că șansele să o vedem sunt foarte mari.
Mini Paceman. Conceptul unui minivan devine model de serie și introduce marca britanică într-o lume mai puțin obișnuită.
Nissan TeRRa. Nu este un model de serie, nici un concept-car, adică unul care să preceadă un model de serie, deși a fost considerat un precursor al viitorului Qashqai. Deocamdată, TeRRa este doar un studiu, un automobil alimentat cu hidrogen, cu un design futurist.
Opel Adam. Noul model de oraș al mărcii europene a GM și-a primit numele cu ajutorul publicului, iar primele fotografii au ajuns la presă. Potrivit aspirațiilor constructorului, ar urma să concureze Fiat 500, dar, prin extensie, și Citroen DS3 și MINI Cooper.
Peugeot 301. Nu mai există prea multe secrete despre noul sedan al grupului PSA, poate doar prețurile pentru fiecare piață pe care se va lansa şi care îl vor transforma, se pare, într-un concurent serios pentru Dacia și Skoda Rapid)
Renault Clio. Constructorul francez a publicat deja imagini și detalii tehnice pentru a patra generație a supermini-ului, ba chiar și prețuri, fiind demarate comenzile.
Range Rover. Noua generație a SUV-ului premium va avea o platformă ceva mai ușoară, atât de necesară, dar și un aspect asemănător cu Evoque.
SEAT Leon. Este al treilea model dezvoltat pe noua platformă MQB, pe care s-au construit Audi A3 și VW Golf7. Designul seamănă cu cel al modelului inferior, Ibiza.
Skoda Rapid. Noul sedan al cehilor intră în segmentul low-cost. A fost fabricat pe platforma Fabia, are o versiune indiană, din care a fost dezvoltată cea europeană. Va fi principalul concurent pentru Logan.
Suzuki S-Cross. Este considerat conceptul care anticipează viitorul SX4. Este unul dintre puținele modele rămase învăluite în mister în privința aspectului.
Toyota Auris. O nouă genera-ţie a compactei japoneze vine cu un design mult mai „european” pentru a se putea bate de la egal la egal cu liderii acestui segment.
Volkswagen Golf. Publicul așteaptă cu nerăbdare să vadă mașina pe viu, nu doar în fotografii.
Producătorii, pregătiţi pentru Salonul Auto de la Paris