Cel mai modern heliport din România a fost construit de o firmă din Brașov. Lucrările au început în 2011 şi au fost finalizate recent cu o alocare bugetară de 5 milioane de euro. Baza aeriană aparţine Ministerului Afacerilor Interne şi este primul proiect de amploare din domeniul aviaţiei speciale realizat în România după cel de-al doilea război mondial.
• Infrastructura modernă, tehnologia de ultimă generaţie
Pista celui mai modern heliport din România va fi folosită şi de elicopterele SMURD. Odată cu construirea acestei baze, echipajele care acordă primul ajutor vor putea interveni în cazul pacienţilor pentru care fiecare secundă este vitală. Construcţia acestui heliport a început de la zero. S-a finalizat în patru ani şi are o suprafaţă totală de 40.000 mp. De aici pot decola, dar pot şi ateriza elicoptere de orice tip aparţinând Ministerului de Interne. Infrastructura modernă, tehnologia de ultimă generaţie şi suprafaţa construită foarte mare l-au transformat în cel mai modern heliport din ţară. Întreg proiectul, realizat de firma brașoveană gestionată de Andi Kadaș se ridică la standardele impuse de NATO. Dacă a fost posibil la Bucureşti, de ce nu s-ar putea pune în practică şi la Braşov? „Este primul proiect din Romania de realizare a unității speciale de aviație, de după cel de-al doilea război mondial. O lucrare făcută de la zero, cu succes. Speram ca acest model să-l preia și autoritățile locale pentru aeroportul Brașov”, a spus Andi Kadaş - administrator firmă constructoare. La recepţia lucrărilor heliportului au luat parte reprezentanţi ai Ministerului Afacerilor Interne, ai Inspectoratului General de Aviaţie şi ai celui de Stat în Construcţii.
• Pistă modernizată în timp record
Tot o firmă braşoveană de construcţii a terminat în timp record lucrările de modernizare la pista aeroportului internaţional „Transilvania” din Târgu-Mureş. Proiectul a fost finalizat cu succes în doar cinci zile, deşi contractul prevedea un termen de finalizare al lucrărilor de o săptămână. Contractul are o valoare totală de 1,3 milioane de lei, iar fondurile au fost alocate de Consiliul Judeţean Mureş. Pentru terminarea proiectului într-un timp record s-a lucrat zi şi noapte, într-un efectiv impresionant. „Este o lucrare specială care se face în cinci zile calendaristice. Au fost schimbați 3.000 metri pătrați de pistă. S-a lucrat cu un efectiv de 190 de oameni şi 16 utilaje. A fost folosită o rețetă de beton specială pentru aviaţie”,  a declarat Andi Kadaş - administrator firmă constructoare.