Sari la conținut
lucrari-de-reabilitare-la-drumul-voila-cincu

Podul de peste râul Olt, care face legătura dintre Voila și Cincșor (arteră care asigură legătura între gara Voila şi baza militară NATO de la Cincu), va fi reconstruit. Pentru acest lucru, administrația județeană a obținut suma de 15 000 000 lei prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală 2 .


    Noul pod va fi construit astfel încât să permită inclusiv transportul tehnicii militare de la Gara CFR Voila la baza de la Cincu. Pentru realizarea documentaţiei tehnice aferente noului pod, care va fi amplasat în aval de cel actual, administraţia judeţeană a alocat suma de sumei de 230.000 lei.


   Alocarea acestor fonduri vine după ce în prima parte a anului, Ministerul Apărării Naţionale a transmis o adresă către Consiliul Judeţean Braşov, în care se face referire la importanţa poligonului de la Cincu, unde partenerii americani doresc să realizeze investiţii în valoare de peste 20 milioane de euro. În acelaşi document se mai arată că, pentru a asigura accesibilitatea în zonă, SUA va asigura fonduri pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare din zona Gării CFR Voila, România urmând să se ocupe de reabilitarea infrastructurii rutiere.


   Tot prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală 2 , administraţia judeţeană a primit şi suma necesară reabilitării unei porţiuni din DJ 105, de la kilometrul 9+400, zonă afectată de alunecări de teren.

Prin programul Programul Naţional de Dezvoltare Locală urmează a se realiza şi podul de pe râul Olt Pod, de pe DJ 131P – Şercaia (DN 1) – Hălmeag la km 5+001.

Pentru această investiţie a fost alocată suma de 6.363.000 lei, pe proiect depus de Consiliul Judeţean Braşov.

Actualul pod care face legătura între cele două localităţi este realizat în totalitate din stejar, are o lungime de 90 de metri şi o lăţime de cinci metri. Starea podului este foarte proastă, pilonii din stejar sunt deterioraţi, iar unii dintre ei deplasaţi. De asemenea, podina de rezistenţă şi cea de uzură sunt deteriorate. Iniţial s-a luat în calcul şi repararea podului actual, însă specialiştii Consiliului Judeţean au stabilit că cea mai bună soluţie este realizarea unui pod nou, cu trei deschideri de 30 de metri, pe două grinzi din beton precomprimat cu lăţimea de 1,80 metri. Lăţimea părţii carosabile urmează a avea cinci metri, dar se vor realiza şi trotuare.

Comentarii

Ultimă oră