Faptul că "legea cauciucurilor de iarnă", aşa cum este denumită popular OG 5/2011, a intrat în vigoare la 1 noiembrie 2011 a creat confuzie în rândul şoferilor. Astfel, cauciucurile de iarnă nu sunt obligatorii în fiecare an începând cu data de 1 noiembrie, ci numai când se circulă pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, scrie realitatea.net. Pe măsură ce iarna se apropie, internetul este plin cu articole în care şoferilor li se spune că sunt obligaţi să folosească anvelope de iarnă începând cu data de 1 noiembrie. Realitatea este însă alta: obligativitatea dotării autovehiculelor cu cauciucuri de iarnă nu depinde de un anumit interval de timp, ci de condiţiile meteorologice, după cum se precizează în Ordinanţa de Guvern. Astfel, şoferii trebuie să aibă cauciucuri de iarnă când circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, indiferent de perioada calendaristică. Amenzile pe care le riscă şoferii care încalcă legea caucicurilor de iarnă sunt cuprinse între 2.500 şi 4.000 de lei. Mai mult, şoferul unei maşini fără cauciucuri de iarnă care blochează un sector de drum riscă o amendă cuprinsă între 5.000 şi 8.000 de lei şi va fi nevoit să suporte costurile aferente intervenţiei de degajare a sectorului de drum afectat. Şoferii care nu-şi montează cauciucuri de iarnă riscă nu doar să fie amendaţi, ci şi să nu fie despăgubiţi în cazul unor accidente. Dacă se produce un accident în care şoferul nevinovat nu are maşina echipată cu anvelope de iarnă, acesta nu primeşte despăgubiri. deşi un alt şofer a intrat în el Atunci când cumpăraţi anvelope de iarnă, trebuie să fiţi foarte atenţi la câteva semne de pe cauciuc. Fulgul de nea pe anvelopă atestă că aveţi un cauciuc de iarnă cu care puteţi circula legal. De asemenea, sunt acceptate iarna anvelopele cu menţiunea "M + S" (Mud plus Snow – Noroi şi zăpadă).
Legea "cauciucurilor de iarnă" creează confuzii