Sari la conținut

Pierderile anuale s-au ridicat la 140 de milioane de lei.

Diminuarea comenzilor armatei, restructurările masive şi lipsa investiţiilor fac ca în prezent industria de apărare să fie în colaps. Dacă înainte de 1990 industria de apărare vindea anual peste graniţă armament, muniţie şi tehnică militară de peste 800 de milioane de dolari, în prezent vinde doar de 240 milioane de dolari.
Pierdere de 138 de milioane de lei anual. Piaţa internă de apărare s-a ridicat anul trecut la 738 de mili­oane de lei, în creştere cu 4,3% faţă de 2009, iar pierderile totale s-au ri­dicat la 138 de milioane de lei, exact cât cele raportate cu un an înainte. Cele mai multe pierderi provin de la 6 din cele 14 filiale active ale Rom­arm, de la Uzi­na Mecanică Orăş­tie şi de la Avioa­ne Craiova.
Carfil, la mâna guvernului. La Carfil Braşov situaţia este similară ca la celelalte uzine. Partea civilă nu mai există pentru că, după ce s-a făcut o investiţie de nu mai puţin de 30 de milioane de dolari la începutul anilor 2000 într-o turnătorie care n-a mers niciodată, compania a pierdut contractele cu Roman, Dacia, Tracto­rul sau Automobile Craiova. Partea fiabilă, cea militară, a vândut anul trecut de 28 de milioane de lei şi a generat pierderi de 21,5 milioane de lei. În prezent, conducerea aşteap­tă o hotărâre de guvern prin care să se despartă partea de producţie ci­vi­lă de cea militară, astfel încât să apa­ră o nouă societate. În cazul în care se va diviza în două societăţi separate, cea care va fi construită pe partea de producţie militară ar putea să îşi mărească producţia şi, implicit, profitabilitatea.
De-a lungul anilor, statul a privatizat cinci societăţi - MFA Mizil, Aerostar Bacău, El­prof, Pro Op­tica şi Optoelectronica - şi au fost încercări eşuate de vânzare a Avioa­ne Craiova. În prezent, Ministerul Econo­miei, acţionarul majoritar, de la Avioane Craiova, doreşte să atragă inves­ti­ţii prin orice modali­tate, inclusiv prin asocierea în participaţiu­ne la societăţi cu capital mixt, după modelul IAR Ghimbav, care a făcut un joint-venture cu Eu­rocopter.

Comentarii

Ultimă oră