Sari la conținut

În următoarele luni, CFR va trebui să stabilească riscurile din Gara Braşov

in-urmatoarele-luni-cfr-va-trebui-sa-stabileasca-riscurile-din-gara-brasov

Compania Naţională de Căi Ferate a început efectuarea unor studii de risc în mai multe gări, dar şi alte spaţii pe care le deţine în proprietate, deoarece, în conformitate cu legislaţia în vigoare, fără o astfel de analiză, în cazul unor pagube produse de hoţi, Poliţia poate aplica şi o amendă.

Printre clădirile care ar urma să fie analizate din punct de vedere al riscului se numără şi Gara Braşov, dar şi depoul.


  CFR va plăti 2.618 lei unei persoane fizice autorizate în acest domeniu, care a câştigat licitaţia pentru efectuarea acestor servicii. Analiza ar urma să fie definitivată în următoarele două luni, iar în funcţie de rezultatele acesteia, compania feroviară să ia o decizie în ceea ce priveşte creşterea securităţii.

Cine nu are analiză de risc, plăteşte amendă de zeci de mii de lei!

În conformitate cu precizările Poliţiei Române, începând cu data de 1 iulie 2019, toate unităţile sunt obligate să aibă analiza de risc la securitatea fizică. Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, prevede că: ,,Ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice, societăţile reglementate de Legea nr. 31/1990, privind societăţile comerciale, indiferent de natura capitalului social, precum şi alte organizaţii care deţin bunuri ori valori cu orice titlu, denumite în prezenta lege unităţi, sunt obligate să asigure paza acestora”.

Astfel, după această dată, toate unităţile sunt obligate să aibă analiza de risc la securitate fizică, neefectuarea acesteia se sancţionează cu amendă de la 10.000 la 20.000 de lei.


  O astfel de evaluare, presupune identificarea tuturor vulnerabilităţilor şi a riscurilor la care se expune un obiectiv şi indică metodele necesare pentru protejarea bunurilor şi valorilor. Astfel, concluziile analizei se formulează într-un raport în care se propun una sau mai multe opţiuni de tratare a riscurilor în vederea încadrării în domeniul acceptabil al riscului de securitate fizică, menţionând concret dimensionarea dispozitivului de pază, zonele sau punctele controlate prin mijloace electronice de supraveghere video, efracţie, control acces şi alarmare, elementele de protecţie mecanofizică, precum şi alte măsuri.


  Conducătorii unităţilor deţinătoare de bunuri şi valori, cum este de altfel şi cazul gărilor, au obligaţia de a identifica şi stabili zonele funcţionale, corespunzător activităţii desfăşurate şi de a adopta măsuri necesare asigurării protecţiei vieţii, integrităţii persoanelor şi siguranţei valorilor.

Comentarii

Ultimă oră