Expropierea terenurilor din zona aeroportului a fost blocată de prefectul pedelist Ion Gonţea, care a refuzat să dea un aviz de legalitate.

Deşi Executivul Consiliului Judeţean propusese iniţial aprobarea sumelor care ar fi urmat să fie folosite pentru despăgubirea proprietarilor terenurilor care urmează să fie expropriate, s-a luat decizia amânării acestui punct de pe ordinea de zi deoarece prefectul nu a dat avizul. „Este clar că avem de-a face cu un boicot şi că se încearcă blocarea investiţiei. Mai mult, am informaţii că dl. prefect Ion Gonţea a făcut recent sesizări la Ministerul Agriculturii şi la alte instituţii guvernamentale, unde ne-a reclamat că am fi făcut schimburi ilegale de terenuri. Hotărârea privind suprafaţa deţinută de cioban şi pentru care suntem acum reclamaţi a fost adoptată în anul 2009, în unanimitate de cei 33 de consilieri judeţeni prezenţi.  Prefectura  nu a făcut nimic la vremea respectivă" a spus preşedintele Consiliului Judeţean, Aristotel Căncescu. Acesta a anunţat că, dat fiind "caracterul premeditat al blocajului, îi voi face plângere prefectului Ion Gonţea pentru abuz în serviciu şi va plăti pentru întârzierea lucrărilor! Oricum, vom face pista! Nu vreau să pierd contractul cu firma UTI, care va face Aeroportul!", a mai spus preşedintele CJ Braşov.
Birocraţia întârzie.  Pe de altă parte, însă, subprefectul Carol Ambrus a anunţat că „nu se pune problema blocării unei astfel de investiţii". „Noi am primit solicitarea de control de legalitate pe această hotărâre abia pe 14 iulie. Era incompletă, motiv pentru care am solicitat şi alte documente, care ne-au fost date pe 19 iulie. Potrivit legii, însă, acestea trebuiau să aibă şi avizul celor de la Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi semnătura specialistului care a întocmit schiţa. Un astfel de aviz se dă potrivit legii în şase luni, dar noi puteam să îl dăm şi în câteva zile dacă documentaţia respectivă era completă", a spus subprefectul judeţului Braşov.
Pista costă 18 milioane. Consilierii judeţeni braşoveni au aprobat, ieri, finanţarea cu 18 milioane de euro a lucrărilor necesare pentru construcţia pistei şi altor suprafeţe betonate din cadrul viitorului Aeroport Internaţional Braşov Ghimbav. Suma va fi alocată parţial dintr-un credit bancar luat cu destinaţia finanţării anumitor lucrări necesare aeroportului, dar şi din fonduri proprii. „Noi am luat un credit de 15 milioane de euro pentru aceste lucrări. Trei milioane de euro sunt bani investiţi în viabilizarea terenului şi împrejmuire, mai rămânând de aici 12 milioane de euro, care vor fi îndreptaţi către aceste lucrări. Restul de şase milioane de euro vor fi completate din fondurile noastre proprii", ne-a declarat preşedintele CJ Braşov, Aristotel Căncescu.
UTI face terminalele. Pentru realizarea aeroportului, Consiliul Judeţean Braşov se află în pline negocieri cu grupul de firme UTI, singurul care s-a înscris la licitaţie. Cele două firme din grupul amintit - UTI Facility Management şi UTI Construct - ar urma să construiască terminalele, în timp ce operarea va fi făcută împreună cu Aeroportul Cluj-Napoca. „Peste tot în lume, pistele aparţin statului, iar cele două bănci cu care a venit grupul UTI pentru a finanţa construcţia aeroportului vor intra în afacere doar dacă noi facem pistele necesare", a mai spus sursa citată. Votul în plen pe tema exproprierilor legate de aeroport va fi reluat în septembrie.