Programul de înfrumuseţare a Gării CFR Braşov continuă! După colorarea ferestrelor de la faţada principală în tricolor şi realizarea picturii cu imagini ale unor clădiri reprezentative pentru Brașov, pe unul dintre pereţii sălii principale, de curând, în gară au apărut şi lampioane de mari dimensiuni, acestea făcând parte din iluminatul interior special, de care va beneficia gara pe viitor.

  Deocamdată, noile lămpi nu au fost puse în funcţiune, sala fiind luminată cu ajutorul altor elemente decorative apărute de curând: panourile luminoase pe care apare sigla Centenarului Marii Uniri, instalate pe o latură pe care până de curând erau afişate grafice de circulaţie a trenurilor.

    Încă de luna trecută, reprezentanţii Regionalei CFR au anunţat că în cursul acestei veri, la Gara Mare se vor monta mai multe elemente decorative prin care „poarta de intrare în oraş” va fi decorată cu ocazia Centenarului Marii Uniri. Directorul Regionalei CFR Braşov, Ioan Pintea, a anunţat şi faptul că gara va beneficia de un iluminat arhitectural, astfel încât această clădire simbolică pentru oraş să nu mai fie seara în penumbră.

   Gara actuală CFR Braşov a fost inaugurată pe 19 august 1962!

  Actuala Gară CFR Braşov a fost inaugurată în 19 august 1962, clădirea şi infrastructura feroviară aferentă fiind realizate în numai 17 luni.

   Capacitatea proiectată a fost de 89 de perechi de trenuri pe zi şi de 10.000 – 12.000 de călători în 24 de ore.

   Gara Brașov are o suprafaţă construită de 2.350 de metri pătraţi, iar salonul central are o suprafaţă de 1.000 de metri pătraţi. În 19 august 1962, cu ocazia inaugurării gării de la Braşov, a avut loc şi prima transmisie TV din ţara noastră, la eveniment participând preşedintele României de la acea vreme, Gheorghe-Gheorghiu Dej. De-a lungul vremii, în Gara Brașov au ajuns regi, şefi de state, parlamentari și mulți oficiali străini.

  Aceasta însă nu este prima gară a Brașovului.

  Prima gară centrală a Braşovului a fost inaugurată în anul 1873, când a fost deschisă şi linia de cale ferată Sighişoara-Braşov. Gara de atunci se afla vis-a-vis de fosta rafinărie de pe Strada Hărmanului. În 1902 a fost extinsă și modernizată. Însă în 16 aprilie 1944 a fost distrusă de bombardamentele americane. În locul ei a fost construită o gară provizorie ce a funcţionat până în 19 august 1962, până în momentul în care a fost dată în folosință actuala Gară Brașov.