În urma unor reclamații, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) anunță că operatorii de telefonie mobilă, internet și televiziune sunt obligați, conform legii, să publice pe site-ul propriu informațiile despre cum se poate încheia sau modifica un contract. Furnizorii de servicii de telefonie, internet și televiziune de pe piața din România sunt obligați să publice, pe site-urile proprii, toate informațiile legate de încetarea contractului sau condițiile de modificare a acestuia. Potrivit Deciziei ANCOM nr.158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali, alături de datele privind condițiile de modificare, cesiune sau încetare a contractului, furnizorii trebuie să publice și demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a obține încetarea sau modificarea contractului. De exemplu, operatorii trebuie să indice, după caz, adresa de e-mail, adresa poștală sau numărul de telefon/fax la care utilizatorii pot transmite cererea de reziliere a contractului etc.; de asemenea, dacă se solicită completarea unor formulare/cereri-tip puse la dispoziție de furnizor, trebuie să se indice și modalitățile prin care utilizatorii pot intra în posesia acestora. Operatorii mai au obligația de a face cunoscute, pe site-urile proprii, penalitățile aplicabile în cazul încetării anticipate a contractului, dacă astfel de penalități sunt percepute.
ANCOM îi sfătuiește pe utilizatori să solicite în scris încetarea contractului, de exemplu, prin depunerea unei astfel de cereri în magazinele furnizorilor sau prin e-mail, în măsura în care furnizorul le oferă o astfel de posibilitate, întrucât pot exista situații în care utilizatorii trebuie să facă dovada transmiterii unei astfel de solicitări. Potrivit aceleiași decizii a ANCOM, toate aceste informații trebuie să se regăsească pe site-urile furnizorilor într-un loc ușor accesibil, prezentate într-un mod vizibil și bine structurat, scrie capital.ro.