Sunt deja două săptămâni de când Franţa a interzis prin lege retuşarea fotografiilor modelelor care apar în reclame, imaginile asupra cărora se va interveni urmând a fi marcate clar cu indicativul „imagine modificată“. În caz contrar, agenţiile de publicitate vor putea plăti amenzi de până la 30% din costul de producţie al unui reclamei.

Noile prevederi au intrat în vigoare din 1 octombrie şi îi obligă pe publicitarii francezi să marcheze clar fotografiile „photoshopate“ ale modelelor, prin afişarea mesajului „photographie retouchée”.

Potrivit presei internaţionale, guvernul francez a luat această decizie argumentând că promovarea de imagini nerealiste ale unor modele foarte slabe este o problemă de sănătate publică.

Legea se referă doar la modificarea formei corpului unui model, nu la retuşările privind culoarea, forma şi aspectul pielii sau părului.

În urma acestei prevederi legale, agenţia de imagini de presă Getty a anunţat că nu va mai accepta de la colaboratorii săi imagini care au fost modificate în sensul indicat de actul normativ.