Sari la conținut

Omul de afaceri Dan Tatoiu, care a adus anul trecut pe piaţa locală motocicletele KTM, spune că va construi o linie de asamblare pentru scutere, analizând în prezent două locaţii lângă Bucureşti şi Braşov.

Preferă Braşovul. NRG Petrol Consult, compania care importă motocicletele KTM, a vândut anul acesta 300 de motociclete şi a atins o cifră de afaceri de aproximativ 2 mil. euro, din care jumătate reprezintă motoarele, iar diferenţa service-ul şi vânzările de echipamente moto. Anul trecut compania avea o cifră de afaceri de 650.000 de euro. „Am prefera să construim fabrica la Braşov pentru că încă sunt mulţi care au lucrat la fosta fabrică Tohan din Zărneşti, unde erau produse motoretele Mobra”, a declarat Tatoiu pentru Ziarul Financiar.
Scutere „Dementor”. Scuterele ar urma să se producă sub brandul Dementor, iar valoarea investiţiei ar urma să fie de aproximativ 700.000 de euro. În prima fază, operaţiunile la uzină vor demara cu o echipă formată din zece persoane, urmând ca numărul angajaţilor să ajungă la 150. Componentele vor fi importate într-o primă fază, fie din Japonia, fie din India.
Preţ de 1.000 de euro. În primul an, ar urma să fie produse 1.000 de scutere, urmând ca în termen de trei-cinci ani producţia să ajungă la 10.000 de unităţi, din care 50% să fie exportate în ţările din regiune. „Nu vor fi scutere «hi-tech», ci unele cu componente de concepţie mai veche, de cinci-şase ani, dar care vor fi construite pentru a fi mai rezistente”, a declarat Dan Tatoiu.
Preţul viitorului scuter va fi de până 1.000 de euro, potrivit declaraţiilor omului de afaceri, faţă de 500-600 de euro cât costă cele importate din China. Dan Tatoiu este prieten bun cu afaceristul brasovean Marcel Butuza, pe cei doi legându-i pasiunea pentru motociclete.

Mobra, motoreta braşoveană. Ultima fabrică de motorete din România a fost la Tohan- Zărneşti. Producţia a fost stopată în 1994, deoarece motorul în doi timpi nu corespundea normelor europene. Mobra, produs minimalist al epocii de aur, a luat fiinţă în anul 1971, odată cu omologarea modelului Mobra 50 la fabrica Tohan din Zărneşti, ce avea deja experienţa producerii motoretelor Carpaţi. Motorul în 2 timpi de 50 cmc era produs de întreprinderea Metrom Braşov şi dezvolta 4cp, ce îi asigurau o viteză maximă de 70 km/h. Consumul de numai 2,5l / 100km îi dădeau o autonomie impresionantă de 450km. Ultimul model ieşit pe porţile fabricii a fost Mobra Hoinar.

Comentarii

Ultimă oră