Sari la conținut

Dor Geta Popescu, primele declaraţii după cucerirea celui mai înalt vulcan din lume la 12 ani

dor-geta-popescu-primele-declaratii-dupa-cucerirea-celui-mai-inalt-vulcan-din-lume-la-12-ani

Dor Geta Popescu, care la vârsta de 12 ani și 5 luni a devenit cea mai tânără persoană din lume care a cucerit cel mai înalt vulcan de pe planetă, Ojos del Salado (Chile), a declarat, marți seara, la întoarcerea în țară, că se simte specială și că lumea se vede foarte frumos de la 6.893 de metri.

''Sunt foarte fericită, mă simt specială. A fost greu, am mers zece zile la aclimatizare, iar în a unsprezecea zi am mers spre vârf. Au fost nouă ore și ceva de mers pe o pantă abruptă, iar ultima porțiune a fost de cățărat. Vârful e într-o zonă aridă. Lumea se vede foarte frumos de la 6.800 de metri. Se vedeau numai munți în mai multe planuri, cred că în vreo zece planuri. Mi-a plăcut foarte mult. Pe Moș Crăciun nu l-am văzut pe acolo... Dar la mine deja a venit, mi-a adus un nou record de vârstă. Sunt norocoasă că am ajuns la peste 6.800 de metri altitudine. Părinții copiilor de obicei nu prea au timp, dar tata are timp și asta m-a ajutat'', a spus tânăra alpinistă la sosirea pe Aeroportul Henri Coandă.

Ea a explicat că s-a antrenat tot anul pentru a reuși ascensiunea vulcanului Ojos del Salado.

''Cel mai mult mi-a plăcut momentul în care am ajuns pe vârf. Eram foarte fericită pentru că eram cea mai tânără persoană din lume care a ajuns pe acel vârf și mă bucuram. Ziua de vârf a fost însă și cel mai greu moment al expediției. Era o pantă foarte abruptă și era greu, dar am reușit. M-am antrenat tot anul pentru această expediție'', a adăugat ea.

Dor Geta Popescu se gândește deja la următoarele expediții:

''Eu am început alpinismul la trei ani, am văzut asta la tata și mi-a plăcut. Pentru mine urmează acum în februarie expediția pe Aconcagua, cel mai înalt munte al Americii de Sud. Și apoi vreau să fac circuitele ŤSeven Volcanoesť și ŤSeven Summitsť''.

Tatăl ei, Ovidiu Popescu, care a însoțit-o în expediție, a declarat pe Aeroportul Henri Coandă că nu s-a îndoit nicio clipă că Geta va reuși să bată recordul de vârstă pe cel mai înalt vulcan al lumii.

''Mă bucur că fata mea are aceea pasiune și că face performanță la Club Sportiv Montan Altitudine. Mă simt foarte bine cu ea în expediție, e bine antrenată, luptă foarte mult. După zece zile de aclimatizare, dintre care nouă la peste 4.000 de metri altitudine, într-o climă specifică în care nu a mai fost, ea putea să-și piardă elanul, având în vedere că are 12 ani. Dar și în ziua de vârf era foarte motivată și hotărâtă, chiar dacă vântul bătea cu 80-90 de kilometri pe oră și la viteza aia escalada devine dificilă. Nu m-am îndoit nicio clipă că va reuși'', a spus Ovidiu Popescu.