Sari la conținut

Ministerul Transporturilor a anunţat, luni, rezilierea contractelor cu firmele constructoare ale autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, pe motiv că lucrările sunt mult întârziate.
Contract rupt cu regii asfaltului. La tronsonul Bucureşti- Ploieşti, din autostrada Bucureşti- Braşov, lucrau în antreprenoriat companiile Spedition UMB, Pa&Co International, Euroconstruct Trading şi Tehnostrade. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a rupt contractul cu aceste firme, întrucât pe o porţiune nu s-a mai lucrat de 16 luni. SC Spedition UMB este o firmă controlată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, în timp ce compania SC Euroconstruct Trading 98 apartine lui Dan Besciu, iar Pa&Co International este deţinută de Costel Căşuneanu, toţi aceştia fiind consideraţi regii asfaltului din România.
O singură companie vinovată. Potrivit unor oficiali din CNADNR, de vină se pare că este întârzierea unei singure companii, deoarece tronsonul din zona Ploieştiului, realizat de Spedition UMB, e 90% gata. Problemele ar privi în special un sector de 2 km între km 46 şi km 48 aflat în lucru la firma lui Dan Besciu. Constructorul nu are de ce să-şi facă probleme, fiind unul dintre câştigătorii licitaţiilor pentru construirea a noi tronsoane de autostradă între Nădlac şi Sibiu. În plus, firmele îşi vor recupera banii. Ministerul a anunţat că va organiza din nou licitaţii.
Vor obţine profit. Rezilierea contractului ar putea fi, în anumite condiţii, chiar o mană cerească pentru cei trei constructori. Prima condiţie ar fi ca CNADNR să nu le perceapă penalităţi de întârziere prea mari. În al doilea rând, urmează să fie făcută inventarierea lucrărilor executate până la acest moment, iar constructorii să fie plătiţi în funcţie de stadiul acestor lucrări. Dacă volumul decontat va fi peste cel realizat efectiv, atunci cei trei constructori vor obţine profit.

Comentarii

Ultimă oră