După aproape 14 ani în care şi-au învăţat clienţii să cumpere separat serviciile de comu­ni­caţii fixe şi mobile, Cosmote şi Romtelecom au lansat, odată cu trecerea la Telekom - brandul fanion al acţionarului său majoritar, grupul german Deutsche Telekom, o ofertă complexă, dar cu un scop clar: să schimbe radical modalitatea prin care nu doar propriii săi clienţi, ci şi toţi utilizatorii din România îşi aleg, compară şi cumpără serviciile de comunicaţii şi divertisment TV / online, scrie Ziarul Financiar.  Pariul nemţilor pe România este unul important - pentru că lansarea brandului T pe o piaţă unde rivalii sunt Orange, Vodafone şi UPC pune presiune pe oferta grupului T astfel încât o comparaţie a ofertei de servicii şi a calităţii să nu genereze rezultate care să afecteze negativ brandul care îşi doreşte o poziţonare premium, scrie Ziarul Financiar. Grupul cu afaceri anuale de un miliard de euro şi milioane de utilizatori, care este lider pe telefonia fixă, numărul doi pe net fix şi TV şi al treilea jucător pe telefonie mobilă, îşi încurajează atât propriii clienţi, cât şi restul pieţei să gândească „integrat“ atunci când îşi cumpără serviciile, afişând tarife mai avantajoase pentru pachetele de servicii care includ şi TV sau net şi telefon fix, scrie gandul.info.