Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a primit oferte din partea unei companii din China şi a trei asocieri de firme pentru proiectarea, construcţia, finanţarea şi operarea tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, printre ofertanţi fiind şi companiile Vinci şi Aktor, care s-au retras din acest proiect în urmă cu trei ani, potrivit Mediafax.

Astfel, pe listă s-au înscris compania China Communications Construction şi asocierea formată din firmele Spedition UMB şi Tehnostrade, asocierea formată din Vinci, Strabag şi Aktor, precum şi asocierea formată din Impregilo şi Salini.

De altfel premierul Victor Ponta a făcut declaraţii pe această temă chiar astăzi.

"S-au depus oferte, e primul pas. Aici avem de spart un tabu - faptul că niciodată nu s-a încheiat un contract prin concesiune pentru o autostradă. Doar din resurse bugetare nu vom reuşi să spargerea această barieră", a spus primul-ministru.
  În schimb, Ponta a anunţat dinainte de a se cunoaşte câştigătorul că sectorul de autostradă concesionat va fi taxat. "Cei care fac această concesiune vor pune barieră şi vor pune taxă", a spus Victor Ponta.

Primul-ministru a fost însă evaziv în legătură cu momentul la care ar putea începe lucrările. "Pentru mine e o prioritate în acest mandat. Până la sfârşitul mandatului sper să progresăm foarte mult", a adăugat Ponta.

Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci (Franţa)-Aktor (Grecia), a renunţat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie a autostrăzii pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării.