Sari la conținut

Cât vor costa exproprierile pentru AUTOSTRADA Comarnic-Brașov

cat-vor-costa-exproprierile-pentru-autostrada-comarnicbrasov

Statul român a pregătit în bugetul pentru anul viitor o sumă necesară exproprierilor pentru tronsonul de autostradă Comarnic-Brașov, un proiect pe care autoritățile române vor să-l dezvolte în concesiune, și pentru care așteaptă mâine ofertele finale din partea celor trei asocieri rămase în cursă pentru construcția autostrăzii.

Ministrul delegate pentru buget Liviu Voinea a precizat la emisiunea “După 20 de ani”, de la Pro TV, că bani puși în buget pentru acest proiect sunt pentru cumpărarea terenului.

“Comarnic-Brașov este o autostradă în parteneriat public-privat, banii puși în buget sunt pentru cumpărarea terenului și o sumă mobilizată până la așteptarea deciziei Eurostat dacă este sau nu PPP, întrucât contribuția statului trebuie să fie sub 50% din totalul proiectului”, a spus Voinea.

Întrebat la ce nivel se ridică suma pentru exproprieri, Voinea a spus că e vorba de o sumă de 130 de milioane pentru terenuri.
Capital.ro scria la începutul lunii trecute că în proiectului legii bugetului pentru anul viitor, autoritățile au prevăzut o sumă de 400 de milioane de lei, însă fondurile nu vor putea fi utilizate decât după obținerea unei aviz din partea EUROSTAT.
“Repartizarea sumei poate fi efectuată numai după obţinerea opiniei EUROSTAT cu privire la clasificarea în afara bilanţului/conturilor naţionale a cheltuielilor efectuate în cadrul obiectivului "Construcţia autostrăzii Bucureşti - Braşov, tronsonul Comarnic - Braşov".
Autostrada Comarnic-Brașov este proiectul asumat și declarat de premierul Victor Ponta ca fiind prioritar pentru România, în primăvara acestui an, premierul preciâznd că în cazul în care nu va fi gata în 2016 nu va mai candida pentru un post de parlamentar.
Valoarea estimată de reprezentanţii CNADNR, menţionată în anunţ, este de 5,32 miliarde de lei fără TVA, adică 6,6 miliarde de lei cu TVA (25,3 milioane de euro/km), și se referă la construcția, operarea și întreținerea tronsonului de autostradă pe o perioadă de 30 de ani.
Statul român a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci -Aktor, a renunţat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării.
Capital.ro a scris, în octombrie, că CNADNR a prelungit termenul de depunere a ofertelor finale până la 15 noiembrie, după ce cele trei asocieri - Vinci (Franța) – Strabag (Austria) – Aktor (Grecia), Impregilo – Salini (ambele din Italia) și UMB – Tehnostrade (România)- au solicitat o prelungire a termenului cu 60 de zile. Inițial, termenul era stabilit pentru 15 octombrie.
Termenul a fost amânat din nou, până luni, 9 decembrie

Comentarii

Ultimă oră