Sari la conținut
brasovenii-duri-cu-patronii-in-2015

Anul trecut a plouat cu reclamaţii la Comisariatul Judeţean pentru  Protecţia Consumatorilor (CJPC). Numărul plângerilor a crescut faţă de 2014 cu 12 procente, ajungând la cifra de 3.500. Conducerea instituţiei braşovene spune că, implicit şi numărul acţiunilor de control s-a mărit. Tot anul trecut, inspectorii au oprit activitatea mai multor operatori economici şi au scos de la comercializare mărfuri în valoare de peste 45.000 de lei, produse care puneau în pericol sănătatea consumatorilor.

  • Amenzi de peste 5 milioane de lei

Valoarea totală a amenzilor aplicate de inspectori, în anul 2015, este de 5.150.000. Comisarii spun că numărul acţiunilor de control a crescut cu 24 de procente în 2015 faţă de 2014. Anul trecut, echipele de control au făcut aproape 4.200 de acţiuni de verificare la operatorii economici  din judeţ, acoperind o sferă largă de domenii, de la produse şi servicii alimentare, financiare la cele nealimentare. Într-un top al celor mai grave nereguli, conduc detaşat cele legate de produsele alimentare.„Chestiunile în care consumatorul a fost pus în pericol: mă refer aici la diferite aspecte cum ar fi descoperirea produselor alimentare alterate, expirate care au dus la toxiinfecţii alimentare, dar şi anumite servicii, care au pus viaţa şi integritatea consumatorilor în pericol, cum ar fi: transportul pe cablu, diferite spaţii şi jocuri, care au cauzat accidentări. Au fost situaţii extrem de delicate, pe care noi le-am abordat cu maximă seriozitate”, a spus comisarul şef ANPC regiunea centru Braşov, Sorin Susanu.

Conducerea OPC spune că în 2015 a dus o luptă continuă pentru a înlătura şi preveni abuzurile instituţiilor bancare, iar anul trecut a crescut rata de câştig a proceselor în instanţă în favoarea consumatorilor. Mai mult, reprezentanţii băncilor au fost nevoiţi să le returneze clienţilor sumele încasate necuvenit, spun inspectorii CJPC Braşov.

Comentarii

Ultimă oră