Sari la conținut

Atenţie la oferte! Preţurile reduse NU sunt deloc reduse!

atentie-la-oferte-preturile-reduse-nu-sunt-deloc-reduse

Reducerile nu sunt tocami reduceri. Au constatat chiar inspectorii de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), care au intrat tare în comercianţii neserioşi, scrie Click.

Toate magazinele anunţă că preţurile au scăzut şi afişează reduceri chiar şi de 70% la obiectele vestimentare de vară. Autorităţile spun că de multe ori reclama este mincinoasă. Luna trecută, reprezentanţii ANPC au desfăşurat un amplu control şi au verificat produsele cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoţionale). Şi iată ce au descoperit!

- preţul practicat nu reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, ci dimpotrivă, preţul cel mai mare;

- produse cu preţ redus cu 20-50% fără a fi însă afişat preţul nou, consumatorii fiind informaţi că preţul redus va fi calculat la casă;

Şi multe alte nereguli. În acest sens au fost aplicate 217 amenzi, în valoare de 778.200 lei, şi 147 avertismente.

Sfaturi pentru consumatori

- orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip, trebuie să fie însoţită sau precedata de publicitate şi anuntata sub denumirea ei ("soldare/soldari/solduri", “lichidare”, “promotii”), însoţită de data de debut şi de durata acesteia;

- în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie sa fie informati cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabila numai “în limita stocului disponibil”;

- să verifice dacă oferta mai este valabila în momentul respectiv;

- să verifice dacă reducerea anunţată este identica cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, daca preţul afişat este cel facturat);

-  la achiziţionarea pachetelor promotionale de tipul „3 la preţ de 2”, trebuie să verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional;

- să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site);

- să ştie că orice anunţ de reducere trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice.






Comentarii

Ultimă oră