Sari la conținut

Pe timp de criză, într-o piaţă a muncii din ce în ce mai incertă, toată lumea încearcă să ţină şi cu dinţii de locul de muncă.

A şti cum să te comporţi adecvat la serviciu este un atu pentru fiecare angajat. Aşadar, nu le oferiţi şefilor şanse gratuite de a vă concedia şi încercaţi pe cât de mult posibil să vă feriţi de cele mai frecvente 10 greşeli care pot duce la pierderea locului de muncă.
Gafe pe internet. Învăţând din greşelile altora poate fi colacul dumneavostră de salvare. Un specialist în Resurse Umane a făcut un top al celor mai grave greşeli pentru care angajaţii sunt concediaţi. Una dintre regulile de aur este ca „niciodată, dar absolut niciodată să nu vorbeşti de rău compania sau şeful tău pe reţelele de socializare, pentru că nu se ştie cine va vedea postarea sau cine te va da de gol”.  Pe acest motiv, o prezentatoare de la o televiziune americană a fost concediată pentru că a postat pe internet un mesaj în care se plângea că nu a primit primă, deşi merita. Şi că tot vorbim despre internet, trebuie evitat pe cât de mult posibil accesarea site-urilor porno în timpul serviciului. Pentru că nu s-au putut abţine şi nu şi-au văzut de treaba lor, mai mulţi angajaţi de la bursa din New York au fost concediaţi tocmai din acest motiv.
Alcoolul dăunează jobului. Altă regulă este să nu comentezi ordinele date şi sarcinile trasate de superiorii tăi. Oricât de înţelept te crezi, şeful ştie întodeauna mai bine de ce îţi sugerează să faci anumite lucruri.  Următoarea greşeală din listă este bârfa. Să nu vă vorbiţi pe la spate colegii măcar în timp ce vă aflaţi la serviciu, după program ....fiecare după voie. De asemenea, recomandabil dacă ţii la job să nu adormi în timp ce eşti la muncă sau mai rău, să vii beat sau să îţi agresezi în vreun fel colegii de serviciu.
Uită de cearta cu iubitul/a. Un alt lucru de evitat este să minţi la serviciu sau să te lauzi în CV cu o experienţă profesională de care habar nu ai. Ultimele greşeli de evitat din listă ar fi să încurci capra cu varza şi să tai frunza la câini în timpul jobului. În plus, specialiştii recomandă pe cât posibil să eviţi să îţi aduci problemele personale la muncă. Dacă treci printr-o perioadă mai proastă, recomandabil este să îţi iei concediu până îţi rezolvi problemele, decât să vii deprimat şi trist la muncă. Cu siguranţă şeful va înţelege şi va şti că este până la urmă în folosul companiei.

Comentarii

Ultimă oră